Ktoré vône si spojíte s chladom? Je ním akurát tak dym z komína? Studený deň vonia inak ako horúci, ktorý je plný intenzívnych vôní ako: letný dážď či pokosená tráva.
V zime jednoducho cítime menej vôní. Môžeme to však pripísať aj molekulám, ktoré sa počas nižších teplôt pohybujú o čosi pomalšie. Jednoduchým príkladom toho je napríklad, keď si vyberáte jedlo z chladničky či mrazničky. Závan je veľmi jemný, narozdiel od prihriateho jedla, ktorého vôňa je oveľa intenzívnejšia. Pachové molekuly, totiž zrýchlili pri vyššej teplote pohyb.
Tieto molekuly nie sú však jedinou vecou, ktoré určujú to, čo počas zimy môžeme a nemôžeme cítiť. Druhým faktorom je náš nos, ktorý sa počas zimných chladných dní chráni.
Ďalší je psychologický dôvod, ktorý v nás podnieti cítiť zimu tak, ako si ju predstavujeme. Chladné dni voňajú nakoniec každému inak. Niekomu pripomína zimu vôňu gaštanov, iným vôňa mäty, ktorá je sama o sebe chladná. Alebo napríklad vôňa ihličia, ktoré rozvoniava v domovoch na Vianoce.
Nepríjemný pocit chladu počas zimy môže zmeniť závan niektorých z vôní. Ktoré vône vám pomôžu cítiť sa teplejšie počas týchto chladných mesiacov?
1. Naša Vanilla Orange aróma je teplá a upokojujúca vôňa s tónmi vanilky a levandule. Mierne sladká a ideálna pre váš domov či kanceláriu.
2. Jednou z našich najobľúbenejších vôní počas chladných mesiacov je Apple Cinnamon aróma. Táto teplá a príjemná vôňa vonia ako jablkový koláč; je sladká s nádychom škorice.
3. Vôňa Bahia je zmesou bergamonu, pomaranča a železníka lekárskeho. Je sofistikovaná a odvážna. S touto vôňou sa budete cítiť v teple a útulne v každom okamihu.
Zdroj foto: unsplash.com
Niektoré štúdie odhalili blahodárne účinky mentolových i citrusových vôní. Ako však môžeme tieto prínosy využiť v každodennom živote?
Jednou z najlákavejších a všeobecne veľmi využívaných vôní aroma marketingu je vôňa santalového dreva. Jedinečné teplé a sladké drevité tóny pôsobia upokojujúco a príjemne. Vôňa santalového dreva zlepšuje náladu a zvyšuje pozornosť.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.