Začnite zaznamenávať pachy okolo vás v každodennom živote. Svoje vnímanie tak prepojíte s vaším nosom a zlepšíte svoj čuchový zmysel.
Nadýchnite sa pripravenej kávy alebo čaju pred prvým dúškom, privoňajte k mentolovej vôni vašej zubnej pasty alebo sladkých citrusov vo zvlhčovači, a zaznamenajte arómy vo vzduchu, ako napríklad čerstvo pokosenú trávu, či mokré listy. Tým, že upriamite pozornosť na hoci aj bežné vône, zvýšite tak vaše čuchové schopnosti.
Zapojte čuchové receptory výberom niekoľkých aróm, ktoré máte radi a voňajte ich jednotlivo každý deň. Pokúste sa niekoľkokrát v menších dávkach jemne vdýchnuť nosom namiesto jedného hlbokého nádychu a neutralizujte túto zmes privoňaním k pokožke zápästia či ruky.
Posilnite voňavý zážitok predstavami pred a po odznení vône. Striedajte vône pravidelne na rozšírenie asociácií aróm a schopnosti identifikovať charakteristiky vôní a príchutí v káve, víne a parféme.
Zo štúdií vyplýva, že náš čuch môže byť zdokonalený vďaka cvičeniu. Využite maximum z čuchovej kapacity po cvičení vzorkami parfémov. Odborníci tvrdia, že najmenej jedno cvičenie, po ktorom sa spotíme, redukuje stratu čuchu vekom.
Náš čuchový zmysel je priamo spojený s vnímaním chute, tým, že zdokonalíme čuch, posilníme aj vnímanie chutí. S lepším čuchom zaznamenáte aj to, ako sú úzko prepojené spomienky a vône.
Len s jedným malým závanom môžete zavítať do ríše nostalgie. Vďaka tomu, že má vôňa dopad na naše emócie a ovplyvňuje zdravie, môžete okamžite zlepšiť náladu alebo vytvoriť pohodové prostredie s vôňou.
Zdroj foto: unsplash.com
Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.
Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.
V jednej vedeckej štúdii raz vedci skúmali manželské páry, ktoré nemohli splodiť potomka. Zistili, že problém je v pachu ich tiel. Vzájomne sa totiž odpudzovali.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.