Späť na zoznam
10. august 2020
Journal

Dlhšie strávený čas vo voňavej predajni

Niektoré vône majú vplyv na to, čoho, a koľko si kúpite. Správna aromatizácia dokonca môže podnietiť ku kúpe prestížnejších produktov.

Čuch je veľmi silným zmyslom, vône v nás môžu vyvolať spomienky oveľa silnejšie, než aké máme pri pohľade na obrázky, alebo pri tom, keď započujeme starú pieseň z detstva.

Niektoré spoločnosti už používajú silu vône a motivujú svojich zákazníkov - napr. obchody s príjemnou vôňou čokolády a pekárne s vôňou pečiva, s cieľom urýchliť ďalšie nákupy. Náš čuch je veľmi citlivý a vnímavý, preto rozličné vône môžu ovplyvniť aj to, ako sa cítime v priestore okolo nás, a ako to zasa môže usmerniť zákazníkov k tomu, aby si vybrali prémiovejšie produkty. 

Nakupovanie by malo byť nielen o predaji ale aj o vytváraní zážitkov a dojmov zákazníkov. Vzbudiť príjemné emócie v nich sa dá aj vďaka aroma marketingu. V nákupnom centre vie vhodne zvolená vôňa posilniť vnímanie priestorov.

Ktoré vône jedla vedia zvýšiť predaj?

  • škorica
  • čokoláda
  • vôňa čerstvého pečiva
  • vôňa kávy a upečeného koláča 

Niektoré výsledky zo štúdií v predajni s oblečením a obuvou:

“Športové potreby môžu vďaka aromatizovaniu priestoru zvýšiť predaj o 6 %. Doba, ktorú zákazníci strávia v predajni, sa môže zvýšiť až o 18 %.” (Záver štúdie Dr. A. R. Hirscha, Smell and taste Research Foundation, Chicago 1990

V dvoch totožných predajniach boli predávané tie isté tenisky Nike. Jedna z predajní bola aromatizovaná. Testu sa zúčastnilo 35 osôb, ktoré mali v každej miestnosti stráviť 30 sekúnd, samozrejme nič netušili o podstate testu. V nasledujúcom dotazníku:

  • 84 % z nich uviedlo, že by tenisky radšej zakúpili v miestnosti, ktorá bola profesionálne aromatizovaná.
  • 16 % by zakúpilo tovar v nearomatizovanej miestnosti.
  • Tenisky vystavené v aromatizovanej miestnosti boli hodnotené ako cennejšie u 10 % opýtaných.

Zdroj: smellandtaste.org
Zdroj foto: unsplash.com


 


Podobný obsah


3. január 2020
Journal

Môžu nám arómy potravín pomôcť pri chudnutí?

Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.

8. február 2018
Journal

Ako sme Maťovi a Julke dotvorili svadobný deň

Vône fascinujú ľudstvo pri rôznych príležitostiach už od nepamäti. Dokážu umocniť atmosféru a vyvolať príjemné a šťastné emócie. Svoje o tom vedia aj Martin a Julka, ktorý si povedali svoje áno a spoločnosť im robila aj naša vôňa.

27. apríl 2017
Journal

Dokáže vôňa čokolády zvýšiť predaj kníh?

Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.