Niektoré vône majú vplyv na to, čoho, a koľko si kúpite. Správna aromatizácia dokonca môže podnietiť ku kúpe prestížnejších produktov.
Čuch je veľmi silným zmyslom, vône v nás môžu vyvolať spomienky oveľa silnejšie, než aké máme pri pohľade na obrázky, alebo pri tom, keď započujeme starú pieseň z detstva.
Niektoré spoločnosti už používajú silu vône a motivujú svojich zákazníkov - napr. obchody s príjemnou vôňou čokolády a pekárne s vôňou pečiva, s cieľom urýchliť ďalšie nákupy. Náš čuch je veľmi citlivý a vnímavý, preto rozličné vône môžu ovplyvniť aj to, ako sa cítime v priestore okolo nás, a ako to zasa môže usmerniť zákazníkov k tomu, aby si vybrali prémiovejšie produkty.
Nakupovanie by malo byť nielen o predaji ale aj o vytváraní zážitkov a dojmov zákazníkov. Vzbudiť príjemné emócie v nich sa dá aj vďaka aroma marketingu. V nákupnom centre vie vhodne zvolená vôňa posilniť vnímanie priestorov.
“Športové potreby môžu vďaka aromatizovaniu priestoru zvýšiť predaj o 6 %. Doba, ktorú zákazníci strávia v predajni, sa môže zvýšiť až o 18 %.” (Záver štúdie Dr. A. R. Hirscha, Smell and taste Research Foundation, Chicago 1990
V dvoch totožných predajniach boli predávané tie isté tenisky Nike. Jedna z predajní bola aromatizovaná. Testu sa zúčastnilo 35 osôb, ktoré mali v každej miestnosti stráviť 30 sekúnd, samozrejme nič netušili o podstate testu. V nasledujúcom dotazníku:
Zdroj: smellandtaste.org
Zdroj foto: unsplash.com
V jednej vedeckej štúdii raz vedci skúmali manželské páry, ktoré nemohli splodiť potomka. Zistili, že problém je v pachu ich tiel. Vzájomne sa totiž odpudzovali.
Keď sa spojí čistý a nadčasový dizajn so špičkovou technológiou rozptyľovania vonných častíc do priestoru za studena, výsledkom je príjemný a intenzívny, no nie vtieravý zážitok z vône. Áno, hovoríme o našich difúzoroch vône.
Vône fascinujú ľudstvo pri rôznych príležitostiach už od nepamäti. Dokážu umocniť atmosféru a vyvolať príjemné a šťastné emócie. Svoje o tom vedia aj Martin a Julka, ktorý si povedali svoje áno a spoločnosť im robila aj naša vôňa.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.