Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.
Štúdia bola vykonaná v Belgicku, kde vedci čokoládovou vôňou prevoniavali priestory kníhkupectva. Počas desiatich dní sledovali, ako táto aróma ovplyvní správanie zákazníkov. Výsledkom štúdie bolo odhalenie, že si zákazníci s väčším záujmom prezerali viaceré knihy, a zároveň aj viac komunikovali s personálom obchodu.
Okrem toho sa im podarilo zaznamenať aj to, čo najviac zaujímalo zákazníkov v prostredí, kde voniala čokoláda. Najväčší efekt spozorovali pri zákazníkoch zo sekcie jedlo/nápoje a romantická literatúra. Predaj tu narástol až o 40 %. O niečo nižší vplyv tejto vône zaznamenali pri zákazníkoch prezerajúcich si sekciu kriminálnych príbehov a histórie, kde bol nárast o 22 % vyšší.
Hoci bola táto štúdia realizovaná v kníhkupecte, takýto efekt by sme mohli pozorovať aj v iných predajniach. Čokoláda by tak mohla výbornou arómou pre obchod so sladkosťami, či spodnou bielizňou.
Keď sa spojí čistý a nadčasový dizajn so špičkovou technológiou rozptyľovania vonných častíc do priestoru za studena, výsledkom je príjemný a intenzívny, no nie vtieravý zážitok z vône. Áno, hovoríme o našich difúzoroch vône.
Všetci vieme, že pre zvieratá je čuch životne dôležitý. Slúži im pri vystopovaní potravy, vody, na komunikáciu či na vycítenie nebezpečenstva. Ako dôležitý je pre ľudí?
Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.