Každý pozná chuť čokolády. Je sladká, krémová, lahodná... Môže pomôcť aj pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve zvyšuje u zákazníkov chuť nakupovať svoje budúce obľúbené knihy.
Štúdia bola vykonaná v Belgicku, kde vedci čokoládovou vôňou prevoniavali priestory kníhkupectva. Počas desiatich dní sledovali, ako táto aróma ovplyvní správanie zákazníkov. Výsledkom štúdie bolo odhalenie, že si zákazníci s väčším záujmom prezerali viaceré knihy, a zároveň aj viac komunikovali s personálom obchodu.
Okrem toho sa im podarilo zaznamenať aj to, čo najviac zaujímalo zákazníkov v prostredí, kde voniala čokoláda. Najväčší efekt spozorovali pri zákazníkoch zo sekcie jedlo/nápoje a romantická literatúra. Predaj tu narástol až o 40 %. O niečo nižší vplyv tejto vône zaznamenali pri zákazníkoch prezerajúcich si sekciu kriminálnych príbehov a histórie, kde bol nárast o 22 % vyšší.
Hoci bola táto štúdia realizovaná v kníhkupecte, takýto efekt by sme mohli pozorovať aj v iných predajniach. Čokoláda by tak mohla výbornou arómou pre obchod so sladkosťami, či spodnou bielizňou.
Začnite zaznamenávať pachy okolo vás v každodennom živote. Svoje vnímanie tak prepojíte s vaším nosom a zlepšíte svoj čuchový zmysel.
Vône sú jedným z najsilnejších indikátorov ročného obdobia. Každé obdobie prináša špecifické zmesi aróm, a tie sú úplne odlišné.
Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.