Späť na zoznam
25. január 2024
Marketing

Tá správna vôňa pre obchod so šperkami

Každý nákup šperkov pre osobné použitie alebo darovanie je často inšpirovaný emocionálnymi vplyvmi, akými sú láska, šťastie, pýcha či oslava sviatku.

Pri kúpe šperkov zákazník dúfa, že vyjadrí svoje želané emócie darovaním osobne a zmysluplne. Kvôli emocionálnym faktorom, ktoré majú vplyv na nákup šperkov, je nevyhnutné, aby obchodníci starostlivo vyskúšali multi-senzorické vnímanie zákazníka, kam patrí okrem vizuálneho (krása a tvar šperku) aj hudba v predajni, vôňa, farby interiéru a textúry, ktoré môžu nakoniec viesť zákazníka k vyššiemu vnímaniu značky, kvality či dokonalejšiemu potešeniu (Mattila a Wirtz, 2008).

Vytváranie harmonickej atmosféry a prostredia v obchode, môže prispieť k zvýšeniu celkového objemu predaja (Laakso 2004, s. 57). Rovnako ako drahokamy a polodrahokamy majú špecifické významy, čuchové logo dokáže plniť ciele obchodníkov. Vôňa na mieru pôsobí na emocionálnu reakciu zákazníka. 

Zmyselné vône pre predajne so šperkami:

  • ruža, 
  • jazmín, 
  • konvalinka, 
  • vanilka, 
  • pižmo,
  • santalové drevo. 

Tieto vône dokážu vyvolať pocity lásky, pohodlia a dôvery - evokujúce emócie týkajúce sa túžby po snubných prsteňoch a svadobných obrúčkach. 

Vnímanie času stráveného vo voňavom obchode 

Vzhľadom na hlboké prepojenie medzi pamäťou, emóciami a vôňou, môže difúzia vhodne zvolenej vône, v obchodnom prostredí šperkov, viesť k zvýšeniu vernosti k značke a k zníženiu vnímania dĺžky času strávenom v obchode. 

“Zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 35 minút, pričom skutočný čas bol 40 minút (prevádzka bez vône). Vnímanie spotrebiteľov sa zmenilo hneď po zavedení vône do tejto prevádzky: zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 25 minút, pričom skutočný čas bol viac ako jedna hodina.” (Galeries Lafayette, Scent search)


Zdroj foto: unsplash.com


Podobný obsah


11. november 2019
Marketing

Aroma branding - budujte image značky cez vône

Pri nakupovaní nás ovplyvňuje hneď niekoľko faktorov - značka, kvalita, zákaznícky servis, cena a tak ďalej. Dôležitú úlohu tu však zohráva ľudské podvedomie, na ktoré najintenzívnejšie vplýva čuchový zmysel.

29. júl 2021
Marketing

Multisenzorický marketing je najúčinnejší

Všetci si uvedomujeme, že máme päť zmyslov: zrak, sluch, čuch, chuť, hmat. Čo si však neuvedomujeme je, ako každý zmysel ovplyvňuje náš každodenný život. Ako sa môže zlepšiť naša nálada, či ako môžeme mať lepší pocit z nákupu len tým, že sme vystavení viacerým zmyslovým podnetom naraz.

25. september 2020
Marketing

Tvorte povedomie o značke so scent marketingom

Už nestačí len vidieť a počuť. Dnešný zákazník je oveľa senzitívnejší. Ľudia si pamätajú niekoľkonásobne viac toho, čo cítia a aký pocit to v nich zanechalo než toho, čo vidia a počujú.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.