Predajcovia vedia už desiatky rokov, že skúsenosť s nákupom by mala byť komplexnou skúsenosťou. Platí to aj dnes, v období neistoty a finančných problémov. Zákazníci vidia v nakupovaní únik od každodenných povinností. Obchody sú tak miestom, kde sa môžu stratiť a cítiť sa šťastní.
Predstavte si však obchod, ktorý by mal príjemný interiér, predavačky by boli milé a ochotné no, v obchode by bol nepríjemný zapách ako pach mokrého psa či pach toaliet. Len si predstavte akí by boli zákazníci znechutení.
Do obchodu by sa nevrátili, ani keby im zvýšili plat o 200 %. No naopak príjemné vône je možné použiť v obchode pre lepší zážitok z nakupovania.
„Náš čuchový zmysel ovplyvňuje 75 % našich denných emócií a pocitov.“
„Prvých 15 sekúnd zákazníckej skúsenosti významne ovplyvňuje to, ako sa budú cítiť počas celého procesu nakupovania.“
Niet divu, že predajcovia z celého sveta spolupracujú so špecializovanými firmami na vytvorení perfektnej nákupnej skúsenosti v ich obchodoch šírením kvalitných vôní.
Hoci je aroma marketing v súčasnosti relatívne novou marketingovou disciplínou, vďaka progresu a inovatívnej povahe obchodných predajcov po celom svete, sú praktiky vonného marketingu štandardnou požiadavkou pre značky.
Často majú vonných špecialistov, ktorí vytvoria exkluzívnu vôňu na mieru pre predajcu alebo pre sieť, ktorá sa perfektne zhoduje s identitou značky. Ďalšou výhodou je, že skutočne súvisí s audio-vizuálnymi a hmatovými podnetmi v obchode, čím vytvára kompletný príbeh a účinkuje na všetky zmysly.
Akokoľvek protikladne to môže znieť, niektorí predajcovia počas súčasného útlmu ekonomiky hľadajú spôsob ako sa odlíšiť a poskytovať zákazníkom čo najkompletnejší zážitok. Šírenie exkluzívnej vône, ktorá zanechá dlhotrvajúci dojem u návštevníkov je bezpochybne najúčinnejší spôsob ako na to.
Pokiaľ sa jedná o technológie použité na rozptyl vône, dostupných je množstvo alternatív. Od olejových lámp a sviečok až po sprejové plechovky a gélové vône. Všetky tieto metódy fungujú na určitej úrovni, ale buď predstavujú riziko hazardu s ohňom alebo sú účinné len na krátky čas a neponúkajú konzistentné uvoľňovanie vône.
My v Aroma Marketingu používame na aplikáciu vôní najmodernejšiu technológiu prostredníctvom zariadenia Aroma Streamer. Aplikácia je založená na jej najúčinnejšom spôsobe a tým je nebulizácia. Nebulizácia je jav, pri ktorom dochádza k premene látky kvapalného skupenstva (v našom prípade vonnej náplne) na plynné. Výsledkom je jemná hmlovina vonnej látky dokonale zmiešaná s okolitým prostredím. Nebulizácia sa veľmi často používa v zdravotníctve, kedy sú účinné látky obsiahnuté v liečivách transformované použitím nebulizátora do formy, ktorá je vhodná na inhalovanie.
Zdroj štúdie: discovermagazine.com
Zdroj foto: unsplash.com
Aroma marketing tento rok prevoňala najočakávanejšie módne podujatie Fashion LIVE! vlastnou vôňou, špeciálne pripravenou pre tento ročník.
Už nestačí len vidieť a počuť. Dnešný zákazník je oveľa senzitívnejší. Ľudia si pamätajú niekoľkonásobne viac toho, čo cítia a aký pocit to v nich zanechalo než toho, čo vidia a počujú.
Všetci si uvedomujeme, že máme päť zmyslov: zrak, sluch, čuch, chuť, hmat. Čo si však neuvedomujeme je, ako každý zmysel ovplyvňuje náš každodenný život. Ako sa môže zlepšiť naša nálada, či ako môžeme mať lepší pocit z nákupu len tým, že sme vystavení viacerým zmyslovým podnetom naraz.
Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.