Každý nákup šperkov pre osobné použitie alebo darovanie je často inšpirovaný emocionálnymi vplyvmi, akými sú láska, šťastie, pýcha či oslava sviatku.
Pri kúpe šperkov zákazník dúfa, že vyjadrí svoje želané emócie darovaním osobne a zmysluplne. Kvôli emocionálnym faktorom, ktoré majú vplyv na nákup šperkov, je nevyhnutné, aby obchodníci starostlivo vyskúšali multi-senzorické vnímanie zákazníka, kam patrí okrem vizuálneho (krása a tvar šperku) aj hudba v predajni, vôňa, farby interiéru a textúry, ktoré môžu nakoniec viesť zákazníka k vyššiemu vnímaniu značky, kvality či dokonalejšiemu potešeniu (Mattila a Wirtz, 2008).
Vytváranie harmonickej atmosféry a prostredia v obchode, môže prispieť k zvýšeniu celkového objemu predaja (Laakso 2004, s. 57). Rovnako ako drahokamy a polodrahokamy majú špecifické významy, čuchové logo dokáže plniť ciele obchodníkov. Vôňa na mieru pôsobí na emocionálnu reakciu zákazníka.
Tieto vône dokážu vyvolať pocity lásky, pohodlia a dôvery - evokujúce emócie týkajúce sa túžby po snubných prsteňoch a svadobných obrúčkach.
Vzhľadom na hlboké prepojenie medzi pamäťou, emóciami a vôňou, môže difúzia vhodne zvolenej vône, v obchodnom prostredí šperkov, viesť k zvýšeniu vernosti k značke a k zníženiu vnímania dĺžky času strávenom v obchode.
“Zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 35 minút, pričom skutočný čas bol 40 minút (prevádzka bez vône). Vnímanie spotrebiteľov sa zmenilo hneď po zavedení vône do tejto prevádzky: zákazníci si mysleli, že v obchode strávili 25 minút, pričom skutočný čas bol viac ako jedna hodina.” (Galeries Lafayette, Scent search)
Zdroj foto: unsplash.com
Módna horúčka v Sydney bola odhalením kolekcií najpopulárnejších dizajnérov Austrálie.