Späť na zoznam
10. november 2023
Journal

Dlhšie strávený čas vo voňavej predajni

Niektoré vône majú vplyv na to, čoho, a koľko si kúpite. Správna aromatizácia dokonca môže podnietiť ku kúpe prestížnejších produktov.

Čuch je veľmi silným zmyslom, vône v nás môžu vyvolať spomienky oveľa silnejšie, než aké máme pri pohľade na obrázky, alebo pri tom, keď započujeme starú pieseň z detstva.

Niektoré spoločnosti už používajú silu vône a motivujú svojich zákazníkov - napr. obchody s príjemnou vôňou čokolády a pekárne s vôňou pečiva, s cieľom urýchliť ďalšie nákupy. Náš čuch je veľmi citlivý a vnímavý, preto rozličné vône môžu ovplyvniť aj to, ako sa cítime v priestore okolo nás, a ako to zasa môže usmerniť zákazníkov k tomu, aby si vybrali prémiovejšie produkty. 

Nakupovanie by malo byť nielen o predaji ale aj o vytváraní zážitkov a dojmov zákazníkov. Vzbudiť príjemné emócie v nich sa dá aj vďaka aroma marketingu. V nákupnom centre vie vhodne zvolená vôňa posilniť vnímanie priestorov.

Ktoré vône jedla vedia zvýšiť predaj?

  • škorica
  • čokoláda
  • vôňa čerstvého pečiva
  • vôňa kávy a upečeného koláča 

Niektoré výsledky zo štúdií v predajni s oblečením a obuvou:

“Športové potreby môžu vďaka aromatizovaniu priestoru zvýšiť predaj o 6 %. Doba, ktorú zákazníci strávia v predajni, sa môže zvýšiť až o 18 %.” (Záver štúdie Dr. A. R. Hirscha, Smell and taste Research Foundation, Chicago 1990

V dvoch totožných predajniach boli predávané tie isté tenisky Nike. Jedna z predajní bola aromatizovaná. Testu sa zúčastnilo 35 osôb, ktoré mali v každej miestnosti stráviť 30 sekúnd, samozrejme nič netušili o podstate testu. V nasledujúcom dotazníku:

  • 84 % z nich uviedlo, že by tenisky radšej zakúpili v miestnosti, ktorá bola profesionálne aromatizovaná.
  • 16 % by zakúpilo tovar v nearomatizovanej miestnosti.
  • Tenisky vystavené v aromatizovanej miestnosti boli hodnotené ako cennejšie u 10 % opýtaných.

Zdroj: smellandtaste.org
Zdroj foto: unsplash.com


 


Podobný obsah


6. september 2023
Journal

Precvičte si svoj čuch

Začnite zaznamenávať pachy okolo vás v každodennom živote. Svoje vnímanie tak prepojíte s vaším nosom a zlepšíte svoj čuchový zmysel.

4. október 2022
Journal

Môžu nám arómy potravín pomôcť pri chudnutí?

Nemôžeme pochybovať o tom, že ak zacítime vôňu práve dopečeného koláča, dostaneme na neho automaticky chuť.

8. február 2018
Journal

Ako sme Maťovi a Julke dotvorili svadobný deň

Vône fascinujú ľudstvo pri rôznych príležitostiach už od nepamäti. Dokážu umocniť atmosféru a vyvolať príjemné a šťastné emócie. Svoje o tom vedia aj Martin a Julka, ktorý si povedali svoje áno a spoločnosť im robila aj naša vôňa.

Zaujali sme vás?

Pomocou aroma marketingu je možné pozitívne ovplyvňovať správanie vašich zákazníkov, zvýšiť produktivitu vašich zamestnancov a vytvárať kladné a dlhodobé emócie spojené s vašou značkou.